Programma //

Kennisprogramma //

Tijdens Transport Compleet Hardenberg 2020 worden interessante kennissessies gegeven over actuele thema’s en ontwikkelingen binnen de transport branche.

Momenteel wordt er hard gewerkt aan het programma. Houd de website in de gaten. Hieronder ziet u het programma van afgelopen editie

Schrijf u in voor de nieuwsbrief om als eerste op de hoogte te zijn van het nieuwe programma voor editie 2020.

Dagprogramma 26, 27 & 28 maart 2019

15:00 – 15:45 UUR
DE TOEKOMST? WELKE ROL KAN AR/VR NU IN SPELEN OP HET GEBIED VAN VEILIGHEID
SOCIAL BROTHERS
Augmented en Virtual reality worden nog gezien als de toekomst, maar zijn vandaag al toepasbaar. Bijvoorbeeld door middel van opleidingen, trainingen en simulaties. We nemen de bezoeker graag mee aan de hand door de verschillende mogelijkheden en geven de kans om de ‘’toekomst’’ nu al te ervaren.
16:00 – 16:45 UUR
NUL ‘DODE-HOEK’ SLACHTOFFERS IN 2025!

Eric Groot Jebbink
Laat u meenemen in een gesprek met Eric Groot Jebbink. Pionier op het gebied van “voertuig veiligheidssystemen”. Initiatiefnemer van de dode hoek spiegel (ook bekend als de Dobli). Hoe is dit ontstaan? Wat heeft het ons gebracht? Hoe ziet de toekomst eruit voor de dode hoek Verkeersveiligheid en het verbeteren ervan is een constante zoektocht naar de juiste balans tussen capaciteit (kunnen), gelegenheid (mogen) en motivatie (willen).
17:00 – 17:45 UUR
AUTONOME TRUCKS OP DISTRIBBUTIECENTRA
HAN – Frans Tillema
Hoewel alle fabrikanten experimenteren met zelfrijdende vrachtwagens, lijkt invoering op het volledige wegennet nog lang te duren. Invoering van autonome technologie op distributiecentra en in havens lijkt echter dichterbij. En biedt daarnaast interessante business kansen. In dit verhaal wordt ingegaan op de volgende twee ontwikkelingen: een autonoom dockende vrachtwagen en het ondersteunen van chauffeurs middels ‘augmented reality’.
18:30 – 19:15 UUR
NIEUWE REGELGEVING LADING ZEKEREN IN EUROPA
EVOFENEDEX – Fred Hoozemans
In 2018 is de belangrijkste wijziging op het gebied van lading zekeren in jaren doorgevoerd.Op basis van de Europese richtlijn over technische controles langs de weg is in veel van ons omringende landen de wetgeving op het gebied van lading zekeren aangepast. Zo moet sinds 20 mei 2018 elke lidstaat van de Europese Unie in elk kalenderjaar ten minste vijf procent van het totale aantal ingeschreven voertuigen langs de weg controleren. Voorkom problemen met inspectiediensten. Verbeter de veiligheid van je lading en ken de regels voor
Nederland, België en Duitsland. Ledenadviseur Fred Hoozemans geeft in deze sessie inzicht in de nieuwe en oude wet- en regelgeving die van belang is bij het zekeren van de lading.
19:30 – 20:15 UUR
TIPS & TRICKS
SAF Benelux
Technische uitleg over SAF assen en het opzoeken van onderdelen binnen POD
15:00 – 15:45 UUR
DE TOEKOMST? WELKE ROL KAN AR/VR NU IN SPELEN OP HET GEBIED VAN VEILIGHEID
SOCIAL BROTHERS
Augmented en Virtual reality worden nog gezien als de toekomst, maar zijn vandaag al toepasbaar. Bijvoorbeeld door middel van opleidingen, trainingen en simulaties. We nemen de bezoeker graag mee aan de hand door de verschillende mogelijkheden en geven de kans om de ‘’toekomst’’ nu al te ervaren.
16:00 – 16:45 UUR
NUL ‘DODE-HOEK’ SLACHTOFFERS IN 2025!

Eric Groot Jebbink
Laat u meenemen in een gesprek met Eric Groot Jebbink. Pionier op het gebied van “voertuig veiligheidssystemen”. Initiatiefnemer van de dode hoek spiegel (ook bekend als de Dobli). Hoe is dit ontstaan? Wat heeft het ons gebracht? Hoe ziet de toekomst eruit voor de dode hoek Verkeersveiligheid en het verbeteren ervan is een constante zoektocht naar de juiste balans tussen capaciteit (kunnen), gelegenheid (mogen) en motivatie (willen).
17:00 – 17:45 UUR
AUTONOME TRUCKS OP DISTRIBBUTIECENTRA
HAN – Frans Tillema
Hoewel alle fabrikanten experimenteren met zelfrijdende vrachtwagens, lijkt invoering op het volledige wegennet nog lang te duren. Invoering van autonome technologie op distributiecentra en in havens lijkt echter dichterbij. En biedt daarnaast interessante business kansen. In dit verhaal wordt ingegaan op de volgende twee ontwikkelingen: een autonoom dockende vrachtwagen en het ondersteunen van chauffeurs middels ‘augmented reality’.
18:30 – 19:15 UUR
NIEUWE REGELGEVING LADING ZEKEREN IN EUROPA
EVOFENEDEX – Fred Hoozemans
In 2018 is de belangrijkste wijziging op het gebied van lading zekeren in jaren doorgevoerd.Op basis van de Europese richtlijn over technische controles langs de weg is in veel van ons omringende landen de wetgeving op het gebied van lading zekeren aangepast. Zo moet sinds 20 mei 2018 elke lidstaat van de Europese Unie in elk kalenderjaar ten minste vijf procent van het totale aantal ingeschreven voertuigen langs de weg controleren. Voorkom problemen met inspectiediensten. Verbeter de veiligheid van je lading en ken de regels voor
Nederland, België en Duitsland. Ledenadviseur Fred Hoozemans geeft in deze sessie inzicht in de nieuwe en oude wet- en regelgeving die van belang is bij het zekeren van de lading.
19:30 – 20:15 UUR
TIPS & TRICKS
SAF Benelux
Technische uitleg over SAF assen en het opzoeken van onderdelen binnen POD
15:30 – 16:15 UUR
TIPS & TRICKS
SAF Benelux
Technische uitleg over SAF assen en het opzoeken van onderdelen binnen POD
16:30 – 17:15 UUR
PAYCHECKED: KEURMERK VOOR WET AANPAK SCHIJNINSTRUCTIES (WAS)
CICERO – Patrick Tom
Sinds 1 januari 2017 valt de vervoersovereenkomst onder de wet aanpak schijnconstructies (WAS). Hiermee kunnen opdrachtgevers aansprakelijk worden gesteld voor het onjuist betaalde loon van medewerkers in dienst van hun opdrachtnemers. TLN en Evofenedex hebben daarom in samenwerking met o.a. Bureau Cicero PayChecked in Transport ontworpen, een keurmerk waarmee transportondernemers kunnen aantonen dat zij hun werknemers betalen conform CAO en opdrachtgevers weten dat hun risico’s om aansprakelijk gesteld te worden zijn beheerst. Patrick Tom – directeur van Bureau Cicero, een van de inspectie – instellingen die dit keurmerk toetst zal ingaan op de WAS en het keurmerk. Daarnaast zal in deze sessie inzicht worden gegeven in inspectie ervaringen en is het mogelijk om vragen te stellen.
17:30 – 18:15 UUR
INTRODUCTIE FEBI KOPPELINGSETS
FEBI – Stijn Thys
Febi Truck introduceert met een nieuwe lijn koppelingscomponenten het alternatief in de aftermarket van de hoogste kwaliteit. Truckkoppelingen garanderen dat de koppelstroom tussen motor en versnellingsbak snel en betrouwbaar aangrijpt en weer loskomt, en zorgen tegelijkertijd voor een maximaal rijcomfort door trillingsdemping. Febi gebruikt alleen kwaliteitsvolle componenten. Bekleding van koppelingen, diafragmaveren, 
torsieveren, onderlegringen, drukgroepen en gietonderdelen zijn allemaal afkomstig van
toonaangevende fabrikanten.We lichten graag toe aan welke strenge tests en controles de koppelingsonderdelen worden  onderlegt in het febi Clutch Competence Center te Durmersheim, Duitsland. Wij selecteren  onze leveranciers aan de hand van de strengste criteria.
NIEUWE REGELGEVING LADING ZEKEREN IN EUROPA
18:30 – 19:15 UUR
EVOFENEDEX – Fred Hoozemans
In 2018 is de belangrijkste wijziging op het gebied van lading zekeren in jaren doorgevoerd. Op basis van de Europese richtlijn over technische controles langs de weg is in veel van ons omringende landen de wetgeving op het gebied van lading zekeren aangepast. Zo moet sinds 20 mei 2018 elke lidstaat van de Europese Unie in elk kalenderjaar ten minste vijf procent van het totale aantal ingeschreven voertuigen langs de weg controleren. Voorkom problemen met inspectiediensten. Verbeter de veiligheid van je lading en ken de regels voor Nederland, België en Duitsland. Ledenadviseur Fred Hoozemans geeft in deze sessie inzicht in de nieuwe en oude wet- en regelgeving die van belang is bij het zekeren van de lading.
19:30 – 20:15 UUR
TIPS & TRICKS
SAF Benelux
Technische uitleg over SAF assen en het opzoeken van onderdelen binnen POD.